Subscribe News Feed Subscribe Comments

Kem Mahasiswa Islam Lestari PMIUSM

alhamdulillah...

dapat gak selesaikan Kem Mahasiswa Islam Lestari PMIUSM yang telah dibuat pada . Tq to akhi hisyamuddin(dlm pic) coz invite kiteorang ke program ni. Program ni dibuat sebagai pengenalan kepada pelajar USM tentang PMI di sane. Tapi ana menmpang je la.hihi..tu pun sbb ade orang jemput. Anyway, mostly programnyer outdoor. Antarenyer survival,night-walk, and yang paling bes among the best ialah 'cross lake'..huhu. Tapi yang rase cam kureng tepat ckit ialah penglibatan "terlampau" JPA3.huhu.. Grup ana la kene teruk, grup 1. So kepada grup satu wat relexsz2 dah la.. Mase tu mmg letih giler. Night-walk start dari pukul 3 pagi sampai 6.30 am. Amacam??ganas x? Ni bukan keje PMI tapi keje mamat2 n minah2 x bertamadun JPA. Sampai muke ana kene sapu ngan gris trus.huhu.. Tp gambarnye xde coz cameraman pn kne skali.

gambar kat atas tu la akhi hisyamuddin (exco PMI)


<-----Ni la kem komandan kami..abg badrul. Young Officer Navy
Army tu...anyway still student USM. bukan orang luar.


Alhamdulillah dapat jugak ana berkenalan dengan sahabat2 seperjuangan dari kampus Usm. Tambah2 plak ipgm ana ni mmg dekat dgn kampus diorg. Moga lepas ni dapat lebih bekerjasama dalam usaha nak membentuk sebuah ipgm yang bukan saje hanye melahirkan guru tapi sang murabbi yang sedia memperjuangkan Islam dalam mendidik anak2 Islam..jom kite tgk aksi2 peserta n urusetia sume..




<--siap sedia untuk didenda..huhu.zahari lead kat depan skali .





mase tgh survival dalam hutan.dari kiri syuk(roomate),ariff(co-roomate),abg roqi(fasi kteorg kt sne)n ana.


ni mase nk cross-lake.muslimat tgh wat water-confidence.

ni YDP pmiusm.akhi hanif tgh conduct program perang2.

ni plak kak zuraidah(bertudung putih. nydp pmiusm.termenung mmikirkan life-jacket yg bakal dipakai..

rileks bang..jangan tension2 sampai hentak kepale.huhu.

kak musliha dgn gayenye tersendiri...

"orang munafiq lelaki dan perempuan sebahaian dengan sebahagian yang lain adalah sama. Mereka menyeru kepada kemungkaran dan melarang daripada yang makruf."

at-Taubah:ayat 67

semoga kita tidak tergolong dalam golongan demikian dan terus berjuang dalam menegakkan agama Islam deen yang suci ini..

Ayuh..MEMBANGUN BERSAMA ISLAM.





2 comments:

hisyamuddin berkata...

salam, akhi...

tak baik kata macam tu dkat sahabat2 JPA3..

baru sikit ujian dengan depa.. blom lagi kena ISA ka, apa ka?? hhehehe.

then, pesal letak gambar tu..?? tak payah letak pun takpa..

(keseluruhan program, tu ler satu2nya gambar ana)..hehehehe.

apa pun, slamt maju jaya..

che'gu has berkata...

ok2..tapi saye x ley nak trime yang solat subuh lambat tu..huhu

Catat Ulasan

Terima Kasih atas Komen yang di beri

 
minda muslim kelas pertama berkualiti global | TNB