Baru ade mood nak tulis..

assalamualaikum..hmm,dah lame tak menulis dalam blog ni. Bukan ape,malas sangat nak membuka laptop pastu nak kene surf internet. Tapi,bile fikir-fikir balik macam tak patut sebab kemudahan dah ada tapi tak nak gune. Sebenarnya bukan tak pernah bukak internet, tapi kalau bukak pun gi tengok berite je,pastu layan member2 yg jauh di perantauan. Tambah-tambah pulak sekarang ni 'industri blog' kat malaysia ni makin menjadi-jadi. Daripada dok buang masa tengok tv, ade baiknya menulis dalam blog ni. Jadi mulai hari ni, aku rase nak menulis balik la disamping dapat lontarkan idea2 yag tak seberapa ni. Dulu kat matrik bleh gak ceramah2 time nak sampaikan idea kat surau almuttaqin. Tapi sekarang dah takde 'kedudukan' jadi payah la sikit.hehe. Bak kata Tun Dr Mahathir"la ni, dah tak ada kuasa' haha. Anyway, nasib baik Allah telah turunkan nikmat internet untuk manusia berhubung. Akhirnya kebenaran itu tertegak jua.

Hari ni hari yang paling menyedihkan aku, laptop yang aku sayangi terpaksa diberikan kepada Kak Mah. Sume ni pasal laptop Acer die la rosak. Yang buat aku geram sangat bukan pe, 2 bulan lepas die ade kutuk aku punye laptop ngan abang aku, kate die laptop Acer yang baru tu takde kualiti. Pastu beberapa hari sebelum die nak gi umrah, die bagi kat aku laptop die suruh hantar ke kedai komputer. Kate die,laptop tu rosak n langsung tak leh nak ON. So, aku pun dengan berat hatinye bawak lah laptop die ngan motor EX5 QKL 5731 abg iparku. Aku pun bawak la gi kedai komputer NetPoint kat Medan Idaman. Abang tu kate ambik mase gak ni nak baiki. Dah la mase tu aku terlupa plak bawak adaptor laptop tu. Lagi la lambat abg tu kate. So, terpakselah lagi aku hantar smule ke medan Idaman ni esok. Tak jauh mane pn Medan Idaman ngan umah di Padang Balang tu.

Then smalam aku g ambik laptop dan memang abang tu kate tak siap lagi pun. Tp maybe die kate rosak processor ataupn board. Disebabkan die pun sekarang tgh praktikal dan bakal graduate dari UPSI(huhuhu) jadi aku bagi je la. Tapi bile aku nak pinjam earphone sony die tak bagi plak. Tak aci betul. earphone je kalau nak dibandingkan ngan laptop..hmm,ibarat Pluto ngan Bumi la. Tapi aku usahekan gak untuk ikhlas. Buat ape nak berkire sangan ngan adik beradik. Nanti nak mintak tolong die gak. Cikgu la katekan,nnt nak ajar my future son and daughter..huhuhu. K lah,sampai disini je lah dlu. Sok akan ade artikel yang lebih ilmiah. Ni pn ilmiah gak,tp kurang sikit.k

Wassalam...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Masa Lapang Yang Membunuh…

[VIDEO] MASIH ADA YANG BERDEGIL: COVID-19

KEMATIAN KE 3 DI MALAYSIA: COVID-19